Методичні рекомендації

                   Методичні рекомендації





Картинки по запросу дитина з оопДитина, учитель і батьки. Трикутник не менш загадковий, ніж бермудський. Хто з ким повинен бути заодно? Або хто проти кого? Саме так найчастіше і розглядають свої відносини з педагогом батьки, забуваючи, що вчитель і батьки повинні бути, як мінімум, союзниками (а краще, партнерами), і мета у них спільна: навчити і виховати дитину. Тому дитина займає вершину цього трикутника, батьки і вчителі – місця у його заснування. Він має бути максимально міцним і стійким. Тому правильно вибудувані відносини батьків з педагогом – це якщо і не половина успіху, то дуже серйозний внесок в процес освіти дитини.

Рекомендації батькам щодо взаємин з дитиною із особливими потребами


Картинки по запросу дитина батьки вчительДитина із особливими потребами потребує постійної батьківської підтримки. Підпорядкувати таку дитину загальноприйнятим правилам поведінки в суспільстві неможливо, тому треба навчитися взаємодіяти і спілкуватися з нею.
  • Пам’ятайте, що дитина не винна в тому, що вона особлива. Особливості такої поведінки в кожному конкретному випадку зумовлені певними причинами: проблемами під час вагітності матері, ускладненням під час пологів, психосоціальними причинами (стиль виховання в сім’ї).
  • Усвідомте, що виховання та навчання дитини з особливими потебами– це довготривалий, складний процес, що потребує Вашого уміння, терпіння, знання.
  • Навчіться давати інструкції: вони повинні бути короткими, не більше 3-4 слів. В іншому разі дитина просто «виключиться» і не почує Вас.
  • У взаєминах з дитиною не допускайте «вседозволеності», інакше дитина буде маніпулювати Вами. Чітко визначіть і обговоріть з дитиною, що можна, а що не можна робити вдома, в дошкільному закладі.
  • Для підняття самооцінки, віри дитини в свої можливості – хваліть її за успіхи і досягнення, навіть самі незначні.
  • У повсякденному спілкуванні з дитиною із особливими потребами уникайте різких заперечень, тому що такі діти є імпульсивними і відразу ж відреагують на заборону непослухом або вербальною агресією. В цьому випадку треба говорити з дитиною спокійно і стримано, бажано дати можливість вибору для малюка.
  • Разом з дитиною визначте систему заохочень і покарань за хорошу і погану поведінку. Визначіть систему правил поведінки дитини в групі дошкільного закладу, вдома. Просіть дитину вголос промовляти ці правила.
  • Старанно, своєчасно виконуйте побажання і завдання педагогів. Не нехтуйте порадами педагогів щодо необхідності консультування та лікування у лікарів–фахівців.
  • Намагайтеся щоденно закріплювати завдання, по можливості, в ігровій формі. Допомагайте дитині, але не виконуйте завдання за неї.
  • Якщо дитина втомилася – дайте їй невеликий відпочинок, або займіть її іншою діяльністю.
  • Не вимагайте від дитини більше, ніж вона може.
Корекція затримки психічного розвитку дітей потребує тривалої і систематичної роботи, яка охоплює всі види її діяльності. Через це дуже важливо, щоб корекційним завданням було підпорядковане не тільки заняття, а й режимні моменти, організація дозвілля дитини, де знайдуть корисне застосування різні розвиваючі ігри, відповідно до віку і можливостей дитини.
Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.

Рекомендації вчителям щодо роботи з "особливими" дітьми

Вчитель повинен оволодіти необхідними знаннями та навичками:
– ознайомитись із анамнезом, мати уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
– вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини;
– враховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;
– бути добре знайомим з приладами, які використовують учні з порушенням зору і слуху, перевіряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів.
– навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
– вивчити основні принципи роботи в команді;
– навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;
– закінчувати заняття, коли діти втомилися чи відволікаються;
– вміти складати плани індивідуальної роботи, оволодівати спеціальними методиками відповідно до специфічних потреб дітей;
– створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми;
– формувати у дітей досвід стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища;
– ставитися з повагою до дітей та їх батьків.

Комментариев нет:

Отправить комментарий