Розробки

                                        Хвилина радості.

Тема: «Осіннє дерево». Дитячий майстер-клас.
Мета: навчити робити аплікацію;
-          навчити підбирати красиве поєднання кольорів;
-          розвивати уяву, фантазію;
-          розвивати мілку моторику руки;
-          виховувати охайність, наполегливість під час роботи;
-          виховувати любов до навколишньої природи.
Обладнання: кольорова бумага, клей, ватман, зразок аплікації, ножиці,осіннє листя, музичний запис «Осінь» П.І.Чайковського.
Категорія дітей: діти з ООП.
                                       Хід заняття.
I. Організаційний момент
(Звучить мелодія: музичний запис «Осінь» М. Таривердієв)
II. Вступна частина
Асистент: «Як швидко літо промайнуло!
          Прийшла осіння пора
          Немов на крилах полинуло
          Кохане літечко з двора.
                   Садок марніє потихеньку
                   Пожовклі падають листки,
                   Вітрець не віє вже тепленько,
                   Жене холоднії хмарки.»
Діти коли це буває?(відповіді дітей)
А ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви пішли до школи? (відповіді дітей).
III.Основна частина
Асистент
Асистент:  Діти, під час листопаду листки утворюють на землі гарний килим. Заплющіть на хвилинку очі долонями і уявіть собі осінній листопад. Уявили? А тепер розкажіть мені, як падає листя під час листопаду?
Діти: - Листя кружляють...
- Перекидаються...
- Кружляють, як у танці...
- Плавно опускаються на землю...
А якого вони кольору?(жовтого, помаранчового, червоного…)

Сьогодні ви виконаєте аплікацію на тему «
Осіннє дерево».
Практична робота дітей.(Тихенько звучить музика  П.І.Чайковського)
      
Аплікація буде складатися з дерева. Спочатку на аркуші білого паперу потрібно намалюватистовбур дерева та розфарбувати його в коричневий колір.
      Потім готуємо листочки. Діти нарізають дрібненькими шматочками червоного, жовтого, помарончевого кольору папір.
      Наносять клей на крону дерева і приклеюють різнокольорові  шматочки в хаотичному порядку. Можна приклеїти декілька листочків внизу, бо листопад вже настав.                     

В процесі виконання практичної роботи проводиться фізкультхвилинка:
«Кленові листочки»
Осінь, осінь . Лист жовтіє,
(розводять руки в сторони)
3 неба часом дощик сіє.
(показують рух дощика)
Червонясте, золотисте
Опадає з клена листя.
(Кружляють)
Діти ті листки збирають,
(Руки в сторони, присідають,
імітують збирання листочків)
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
їх пускають за водою.
(Роблять ліхтарики).
З них плетуть вінки барвисті,
Червонясті, золотисті.
(Кружляють.)
     А зараз ми з вами разом зробимо  групову аплікацію з натурального листя «Осіннє дерево»
З перетертого в крихту  осіннього листя самого різного кольору. З червоного осіннього листя ми отримали червоне посипання, з жовтого листя – жовте.
1) Заготовлений  шаблон  заздалегідь намальованого стовбура дерева.
2) Подрібнюємо сухе листя.
3) Змащуємо « крону» клеєм.
4) Посипаємо листяними крихтами.

IV. Підсумок заняття
Асистент:
Подивіться, діти, які яскраві дерева вийшли! Справжній листопад завітав до нас ! Ви старалися, працювали акуратно, дружно. Вам допомагала музика П.І. Чайковського, яка наві
ювала на вас осінній настрій. Молодці! А вам сподобалася ваша робота?
(Відповіді дітей.)
Золота красуня — осінь-чарівниця!
По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює.
Небо синє-синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне, чудове!
Діти, давайте берегти наше довкілля!

Список використаних джерел:
1. Белецкая Л. Б.. Флористика. – М.: АСТ; Донецк: Сталкер, 2005. – 77.
2. Вербицький В. В.. Формування практичного розуму цілеспрямованого учня(з досвіду сталого розвитку позашкільної еколого-натуралістичної освіти). – К.: Деміур, 2002. – 232 с.
3. Курганова Н. В.. Усі крилаті вислови, прислів’я, приказки, загадки. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 320 с.
4. Лыкова И. А.. Лесные поделки. – Казань: издательский дом «Карапуз», 2008.
5. Паронова В. І.. Брати місяці . – 2005. – 16 с.
6. Перевертень Г. И.. Волшебная флористика. – М.: АСТ; Донецк: Сталкер, 2005. – 14.
7.
http://www.znayyak.org/yak-zrobiti-paspartu-svoїmi-rukami/
8.
deti.e-papa.com.ua/zagadki
Хвилини радості.

Хвилини радості.

Тема: «Чарівниця осінь». Арт-терапія

Мета: навчити робити аплікацію;

-          навчити підбирати красиве поєднання кольорів;

-          розвивати уяву, фантазію;

-          розвивати мілку моторику руки;

-          виховувати охайність, наполегливість під час роботи;

-          виховувати любов до навколишньої природи.

Обладнання: шаблони дівчаток, опале листя, останні осінні квіти , чаруюча музика осені.

Категорія дітей: діти з ООП.

                                       Хід заняття

І. Організаційна частина.                            

                            Вже дзвіночок пролунав -

                            Працювати час настав.

                            Тож ми часу не втрачаєм,

                            Працювати починаєм.

II.Встурна частина

-  Тему сьогоднішнього  заняття ви самі повинні здогадатися.

 Відгадування загадки.

                            Хто там тихо ходить гаєм,

                            Всі дерева роздягає,

                           Дощем часто моросить

                           Зранку може й морозить

                           Сонечком нас вже не гріє,

                           А холодним вітром віє?

                           Цим нагадує вона,

                           Що за нею йде зима.

-  Ви здогадались, хто це?

-  Правильно, це осінь. Отже, як ви вже здогадалися, темою нашого заняття буде осінь.

 ІІ. Основна частина.

1. Розповідь з елементами бесіди.

Кожному з нас подобається своя пора року. Кожна з них по-своєму особлива. Але сьогодні ми поговоримо про нашу чарівницю – осінь.

- Діти, за що ви любите осінь?

- Які зміни в природі відбуваються восени? (з дерев опадає жовте листя, люди збирають врожаї, плоди з дерев, птахи відлітають у теплі краї).

- Осінь хазяйнує скрізь ,куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.

 

2.Гра «Коли це буває?».

-  Діти,  я  пропоную вам пограти в гру, яка називається «Коли це буває?». Ми побачимо, хто добре знає ознаки осені, а хто ні.

Якщо явища, які я називаю відбуваються восени, то ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите:

- жовтіє листя;

- збирають врожай;

-  ліплять снігову бабу;

-  прилітають птахи;

- ростуть гриби;

-  дні довші, ночі коротші;

-   дме холодний сильний вітер;

-  дощить;

-  дозрівають черешні.

3.Практична частина. Виконання  аплікації «Чарівниця осінь». ( звучить чаруюча музика осені)

  Спробуйте одягнути дівчину-осінь в гарне вбрання з опалого різнобарвного листя та осінніх квітів.

   Для сукні беремо червонуваті, жовтуваті листочки. Вони повинні бути не дуже великими. Краще взяти трішечки витягнуті. Такі листочки краще придають сукні форму. Зачіска дівчинки-осені  прикрашається квітами або пелюстками.

               План виконання

1) Заготовлений  шаблон  дівчини-осені.

2) Підбір листя необхідної форми.

3) Змащуємо  клеєм.

4) Поступово наклеюємо листя та квіти .

5)Діти самостійно працюють, а асистент допомагає.

 

IV. Підсумок заняття
Асистент:
Подивіться, діти, які яскраві роботи вийшли! Ви старалися, працювали акуратно, дружно. Вам допомагала музика П.І. Чайковського, яка наві
ювала на вас осінній настрій. Молодці! А вам сподобалася ваша робота?
(Відповіді дітей.)

Природній матеріал після маніпуляцій майстра може перетворитися в унікальну річ, яку і подарувати не соромно. Ця чарівниця- осінь стане відмінним доповненням домашньої обстановки, яка зігріє холодними зимовими вечорами.

 

 








Комментариев нет:

Отправить комментарий